Nie jesteś zalogowany na forum.
Witajcie Drodzy miłośnicy Dzikich Pól
Na początku chciałbym poinformować, że 8.03.2019r. odbyło się pierwsze spotkanie dotyczące rozmów na temat przyszłego sezonu. Wzięli w nim udział liderzy klanów uczestniczących w trwającym sezonie, radni, moderatorzy oraz kilka innych zainteresowanych osób. Pojawiło się kilka inicjatyw mających na celu wyeliminowanie zauważonych problemów czy też niedogodności. Razem uzgodniliśmy, że każda osoba proponująca daną zmianę przedstawi swój pomysł na forum (w dziale dyskusje), aby każdy zainteresowany mógł zabrać głos w tej sprawie, przetestować czy też zaproponować inne, być może bardziej optymalne rozwiązanie. Aby nie przedłużać przejdę do własnej propozycji.
Zauważony problem:
Chciałbym poruszyć temat, który dotyczy aktualnie 3 map: chutor, wioska nad rzeką oraz rynek. Dzięki wprowadzonemu modowi, który blokuje możliwość wystąpienia flagi w tym samym miejscu dwa razy z rzędu zmienił się sposób poruszania, zajmowania pozycji w danej rundzie. Jest to moim zdaniem dobre udoskonalenie zmieniające monotonność w grze. Ale wracając do tematu:
Pierwszym problemem jaki chciałbym przedstawić jest to możliwość dobiegnięcia do flagi. Taki problem może występować na mapie chutor (chodzi o bieg pod flagę pojawiającą się przy młynie) oraz na rynku (flaga w pobliżu bramy). Na chutorze co prawda flaga przy młynie jest „na utrzymanie”, ale czas w jakim pokonuje się najpopularniejszą drogę może powodować złudzenie tego, że jest to flaga na „podniesienie”. (Chodzi o drogę z górki). Na rynku natomiast wszystkie flagi są na „podniesienie” co powoduje, że podnosząc flagę przy bramie prawie od razu po jej pojawieniu się, przeciwnej drużynie jest bardzo trudno dobiec, nie mówiąc już o dodatkowym przegrupowaniu. (Tutaj chciałbym zaznaczyć, że droga jaką pokonać musi zespół którego początek rundy jest przy kościele jest liczona z „uliczki”, „alejki”).
Drugie moje spostrzeżenie dotyczy głównie wioski nad rzeką, ale również chutoru. Dokładnie rzecz ujmując chodzi mi o „okopywanie się na flagach”. Wioska nad rzeką doskonale to ukazuje. Przyjmujemy, że flaga była na moście środkowym, wiadomo zatem, że w następnej rundzie flaga pojawi się przy wieży lub w ruinach. Oba zespoły zajmują strategiczne pozycje, które znajdują się powiedzmy szczerze na flagach. Jest to zrozumiałe i nie ma się co dziwić, że tak się postępuje, każdy chce dobrze dla siebie. I teraz w trakcie pojawienia się flagi następuje sytuacja, która w mojej opinii jest dosyć mocno niesprawiedliwa. Jeden z zespołów broni flagi, a drugi zespół próbuje ją zdobywać biegnąć jak „kaczki”. Zaznaczam, że obie wspomniane flagi są na utrzymanie. Podobna sytuacja jest na chutorze, chodzi o flagi na górkach (jedna jest „podniesienie”, a druga na utrzymanie”). Jeden zespół zdobywa górę, a drugi jej broni. Wiadomo występowanie flag jest to losowa czynność, ale według mnie niektóre z nich dają zbyt wiele profitów jednej z drużyn.
Propozycje rozwiązania:
Proponuję zmianę miejsc pojawiania się flag na wspomnianych mapach. Poniżej przedstawiam sugerowane zmiany.
Krótka legenda:
- kolor czerwony ---> aktualne miejsce flagi
- kolor żółty ---> proponowane miejsce flagi
Chutor:
Wioska nad rzeką: (Tutaj najtrudniej było znaleźć ciekawe rozwiązanie)
Rynek:
Dzięki uprzejmości Twinia, chutor, wioska nad rzeką oraz wspomniany rynek zostaną zmienione do postaci proponowanej powyżej. Będą one możliwe do wypróbowania w najbliższym czasie (na custom mapach podanych przez Twinia).Chciałbym tutaj zachęcić do przetestowania tych map w sparingach, meczach oficjalnych czy innych formach rozrywki. Powyższe moje przemyślenia na ten temat są tylko teoretyczne oparte moim doświadczeniem. Sam nie wiem czy te rozwiązania będą lepsze czy gorsze w całkowitym rozrachunku, dlatego chcę, aby każdy miał możliwość wypróbowania, wypowiedzenia się, być może zaproponowania czegoś lepszego. Jest jeszcze sporo czasu do wystartowania nowego sezonu, dlatego jeszcze raz zachęcam do testowania, dyskusji, wyrażania swoich własnych przemyśleń na ten temat. Jeżeli jesteś osobą, która przeczytała całą tą lekturę to chciałem serdecznie podziękować za zainteresowanie. Wiem również, że pewne kwestie powyżej mogą nie być do końca zrozumiałe czy odpowiednio wytłumaczone (pisane to trochę na szybko), dlatego wszelkie pytania są mile widziane, zachęcam do pytania tutaj w temacie na steam czy też do dyskusji na TeamSpeak3. Na samo zakończenie chciałbym podziękować osobom obecnym na ostatnim zebraniu, które podzieliły się swoim wstępnym zdaniem na ten temat, Tytusowi za pomoc w konfiguracji flag oraz Twiniowi za poświęcony czas, który będzie potrzebny do edycji map.
I ostatnia sprawa, jeżeli jest ktoś zainteresowany w pomocy dotyczących statystyk w nadchodzącym sezonie to chętnie wdrążę w temat, każda pomoc mile widziana.
Pozdrawiam Sierzant
Offline
Wy to usuńcie te 15 min czekania i te cholerne przerwy, bo to największy rak tej ligi
Offline
Zgadzam się zdecydowanie co do chutoru. Reszta mogłaby w sumie zostać.
Offline
Zbyt drastyczne zmiany, wg mnie bez sensu kompletnie. Myślałem, że przesuniecie tylko tą jedną flagę chamską na chutorze
Offline
A odnośnie zmian map.
Ta zmieniona wioska nad rzeką to totalne nieporozumienie.
- Flaga przy ruinach będzie polegała jeszcze bardziej na wystrzelaniu przeciwnika tym razem jedna drużyna będzie kampić z ruin, a druga z fortu. Droga z ruin jest krótsza więc i tak ta strona ma znaczącą przewagę. Próba przedarcia się przy rzece przez drugą drużynę również skończy się wystrzelaniem.
- Flagi na lewo będą polegały na strzelaniu z daszków i zasłon.
- Muszkieterzy jeszcze bardziej zyskują, bo po co biec z piechotą do flagi jak moge strzelić jeszcze ze 3-4 razy.
- Piechota przy czymś takim jest jeszcze bardziej bezużyteczna, bo jeżeli walka nie będzie się toczyć koło 30 sekundy przed końcem to gra będzie polegała na tym kto pierwszy wystrzela wrogą piechotę. Gra jeszcze bardziej będzie wiała nudą, bo nie będzie wymagała zdobywania pozycji na mapie. Monotonia wzrośnie, bo będzie można sobie czytać książke w oczekiwaniu na flagi.
Co do rynku. Również beznadziejny pomysł.
- Znowu promowanie muszkieterów i wychodzenia do flag 30 sekund przed czasem. Bo po co próbować zdobyć pozycję wcześniej żeby mieć bliżej do tej flagi, jak można siedzieć w uliczce i jeść kanapeczki z pomidorkiem.
- Drużyna przy uliczce ma flagi chronione elegancko, druga drużyna traci. Może to rekompensować zajęcie ratusza, który można jednak wziąć w kleszcze, tutaj możnaby się zastanowić. Moim zdaniem głupota zmieniać coś co jest dobre.
Chutor to byłyby chyba jedyne zmiany do przełknięcia, bo faktycznie na tej mapie dystanse są przesadzone, nie ma też za wielu pozycji, żeby się ustawić. Ale minusy to:
- Chutor na środku zyskuje niesamowicie nie wiem czy nie za bardzo.
- Znowu skrócenie dystansu do flag sprowadza grę tylko do strzelania i wychodzenia na samą końcówkę.
Jak Wam się nudzi to proponuje przywrócić stare okopy, bo zabiliście fajną mapę, gdzie chodziło o zdobywanie pozycji, a teraz gra polega na lataniu dookoła mapy za wałami lub górkami nie widząc przeciwnika.
Offline
Jak dla mnie zmiany na chutorze mogą być bardzo ciekawe. Ale może to pójść też w drugą stronę, tak jak wspomniał wyżej Zdzichu mapa jest bardzo otwarta. Przez swoją wielkość i otwarty teren ludzie ruszaliby na sam koniec do flag. Napewno rajem byłoby to w szczególności dla muszkieterów i kawalerii
Ostatnio edytowany przez PH_Lady_Taurien (2019-03-11 23:48:13)
Offline
Zdzichu a czy teraz piechota jest użyteczna na Wiosce ? Oprócz walki na głównym moście to flagi w ruinach i wieży 90% wygranych ma team, który się tam okopie bo nawet jak przeciwny team zdąży przebiec to i tak zostaje dosyć mało czasu na walkę. Teraz przynajmniej będzie trzeba się pofatygować do wyjścia na flagę, nie wspominając już o tym ,że lewa część mapy w ogóle prawie nie była używana. Druga sprawa, nie trzeba rushować przez lewy most żeby zająć flagę. Plus budynek o którym mówisz na kampienie zostałby usunięty.
Piechota teraz wyjdzie na plus bo będzie miała mniej biegania przez całą mapę do jakiejś flagi.
Co do rynku po części się z Tobą zgodzę ale z drugiej strony biegnąc z uliczki czasami bardzo ciężko zdobyć tę flagę kiedy przeciwny team zacznie ją podnosić od jej pojawienia się.( flaga na podniesienie).
Chutor na bieżących zasadach musi zostać zreformowany w jakiś sposób bo jest moim zdaniem niesprawiedliwy dla drużyny mającej respawn po prawej. Dodatkowo do środkowego chutoru można dobiec w mniej więcej takim samym czasie.
Okopy pierwotnie miały wyglądać inaczej, flagi miały być ustawione równolegle w poprzek mapy( tam gdzie są respy miały być flagi) ale Przedstawiciele klanów zagłosowali inaczej, wygrał drugi projekt.
Mówicie, że zmiany drastyczne itd ale ostatnim razem też większość tak mówiła, a teraz Tatarskie miasto, Stary zamek czy Leśna droga to jedne z lepszych map. Zmiany na tych mapach sprawiły, że te mapy stały się sprawiedliwe jeśli chodzi o zdobywanie flagi. A no i zapomniałem o Ufortyfikowanym mieście, które nabrało teraz jakiegokolwiek sensu.
Dzięki, że się wypowiedziałeś, szanuję twoje zdanie bo po to jest założony ten temat. Zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce. Mam nadzieję, że będą chętni do wypróbowania zmodyfikowanych map.
Offline
Przedstawię swoje zdanie:
1. Chutor - zmiana pozycji flag jest dobrym pomysłem, natomiast nie do końca jestem przekonany do przedstawionego przez Sierżanta projektu ich rozlokowania.
2. Wioska nad rzeką - w całości popieram inicjatywę.
3. Rynek - uważam, że akurat ta mapa nie wymaga zmian.
Służyć w Armii Koronnej to zaszczyt i duma!
Offline
I have several suggestions also:
1) The main thing: reduce or remove these transfers completely, because we already have a rule that a player can change only 1 clan per season, these rules do not work together
I already wrote about this to the archer, this is indeed an useless rule that binds all
2) I also consider the market area does not need to be changed, since everything is quite balanced
3) Some of the judges, who write exclusively in Polish during the matches, also cause my indignation. This is an international game, so respect all nations and peoples, using English you will remove this error
Wiadomość dodana po 59 min 59 s:
I have several suggestions also:
1) The main thing: reduce or remove these transfers completely, because we already have a rule that a player can change only 1 clan per season, these rules do not work together
I already wrote about this to Strzelec, this is indeed an useless rule that binds all
2) I also consider the market area does not need to be changed, since everything is quite balanced
3) Some of the judges, who write exclusively in Polish during the matches, also cause my indignation. This is an international game, so respect all nations and peoples, using English you will remove this error
Wow
Offline
3) Some of the judges, who write exclusively in Polish during the matches, also cause my indignation. This is an international game, so respect all nations and peoples, using English you will remove this error
Be sure, that I will take care of it. If you have noticed also additional things, which would you like to change in Arbritrage, just write here your suggestions.
Offline
Mapy zostały edytowane oraz wgrane na serwery ligowe:
- custom map 2 ---> Edytowana wioska nad rzeką
- custom map 3 ---> Edytowany rynek
- custom map 4 ---> Edytowany chutor
Nastąpiła jeszcze jedna zmiana, mianowicie po edycji wszystkie flagi na każdej z powyższych map są na podniesienie. Wcześniej wpisałem inaczej, ponieważ myślałem, że przesunięcie nie spowoduje "naprawy" tych co się bugowały na samej górze.
Zachęcam do testowania map oraz wypowiadania swoich dalszych opinii. Mile widziane filmiki z przeprowadzanych sparingów, treningów itp.
Pozdrawiam Sierzant
Offline
Offline
Offline
To proszę uargumentować to chociaż jak zrobił to Zdzichu albo jakas propozycje inna
Offline
Offline
Ja to proponuje chanat wywalic, jest słaby, bez fanu, a ich wygrana zalezy tylko od tego czy łucznicy konni zginą czy nie.
Offline
Ja to proponuje chanat wywalic, jest słaby, bez fanu, a ich wygrana zalezy tylko od tego czy łucznicy konni zginą czy nie.
Chanat zyskuje na mocy, gdy broni zajętej wcześniej pozycji i może spamić z łuków.
Dla mnie chanat jest spoko, bo w końcu coś innego do walki niż piki, więc ja tam mam fun. Lubie nim grać, gorzej stać po przeciwnej stronie.
Wklejam tutaj moje wypociny z shoutboxa odnośnie możliwości 15 min przedłużenia początku meczu zanim zniknął.
Wielokrotnie przekazywałem różnym osobom swoje zdanie na temat walki z mafią 15minutowców. Na wszystkie mecze AK w tym sezonie 1 mecz rozpoczął się niemal punktualnie (z Icaros i chwała im za to), praktycznie wszystkie pozostałe to czekanie średnio 12 minut na przeciwników, bo albo nie mają ludzi, albo nagle omawiają strategię w czasie kiedy mecz powinien się rozpocząć + przerwy pomiędzy spawnami. Nie zrozumcie mnie źle zasada jest dobra i stosowana na większości rozgrywek, jednak w naszej lidze zasada stała się niezgodna z duchem pisanego przez Was regulaminu. W praktyce niemal każdy mecz, który ma zacząć się o 20:00 startuje o 20;15. Doprowadza to do szału nie tylko mnie, ale i większość członków AK, a także graczy z innych klanów, którzy marnują swój czas przychodząc punktualnie. Dodatkowo wprowadza to zamęt, ponieważ wielu graczy ma dość grania meczu przez 1,5 -2h i składy wykruszają się, bo gracze muszą zająć się innymi sprawami.
Offline
Ja mam jeszcze dwie propozycje. Wczoraj Shinox podsunął mi pomysł jeśli chodzi o Rynek, żeby nie przesuwać tej flagi z bramy a np w małym ogródku wyburzyć tą ściankę prowadzącą w tamtą stronę. Myślę, że jest to dosyć fajny pomysł i otworzyło by to dodatkową opcję na flagę na bramie.
Skraj Lasu tutaj pomysł lekko estetyczny. Często flaga w lesie skutkuje tym, że team przeprawia się przez rzekę. Drugi team także na flagę koło drewna ma przeprawę.Jeszcze piechota jako tako i muszkieterzy ale konni wjeżdżający tyłem pod górkę wyglądają komicznie. Tak oczywiście nie muszą jeździć tamtą stronę ale warto by przemyśleć o dodaniu tam małego mostu na skraju mapy.
Przemyślcie tylko te propozycję o nic więcej nie proszę.
Offline
Z Rynkiem ciekawy pomysł. Można przetestować to rozwiązanie. Co do Wioski nad Rzeką nie za bardzo kumam o co chodzi.
Służyć w Armii Koronnej to zaszczyt i duma!
Offline
Kurła ten pomysł z wyburzeniem ścianki naprawdę mega interesujacy i jestem mega ciekawy jakby to wyglądało w praktyce. To byłby chyba najlepszy kompromis, jeżeli chodzi o flagę przy bramie. Jeśli się nie mylę i chodzi nam o tę samą ściankę to napewno częściej byłby grany kościół i straganiki przy małym ogródku, co by ożywiło tę część mapy. Chętnie bym zagrał na jakiejś treningowce taki ryneczek
Offline
Miller chodzi mi o Skraj Lasu, jak patrzysz od strony respa z namiotu to na lewo masz tę flagę w lesie. Przeważnie większość drużyn żeby nie tracić czasu przeprawia się przez rzekę na skraju mapy. Idzie mi o to czy nie fajnym pomysłem byłoby po prostu dodanie tam mostu. Ułatwiło by to przeprawę o jakieś pewnie 10 sekund.
Offline
Co do rynku to też bym wolał, żeby flagi zostały, a ścianka została wyburzona. Podrzucam screena, o którą ścianę chodzi. Zaznaczyłem również strzałką domek, który moim zdaniem bym LEKKO dał do góry, ponieważ to przejście jest delikatnie za ciasne.
Jeżeli doszłoby do takiej zmiany, chciałbym zaproponować jeszcze wyburzenie kawałka muru oraz usunięcie wozu, żeby frakcja od kościoła nie musiała wchodzić do tego ogródka na około. Nadal będą narażeni na ostrzał ze schodów, lecz będzie on odrobinę krótszy. Ewentualnie można jeszcze całkiem tę ściankę obrócić.
Offline
Skoro tytus daje pomysł mostku na skraju lasu, to ja proponuje dodać kilka budynków na pagórkowatej, mapa strasznie otwarta, a dodanie kilku budynków ułatwiło by przezycie w drodze do flag, co o tym myslicie?
Offline
+1 Lampas
12:4
Offline
Ja mam jeszcze dwie propozycje. Wczoraj Shinox podsunął mi pomysł jeśli chodzi o Rynek, żeby nie przesuwać tej flagi z bramy a np w małym ogródku wyburzyć tą ściankę prowadzącą w tamtą stronę. Myślę, że jest to dosyć fajny pomysł i otworzyło by to dodatkową opcję na flagę na bramie.
Skraj Lasu tutaj pomysł lekko estetyczny. Często flaga w lesie skutkuje tym, że team przeprawia się przez rzekę. Drugi team także na flagę koło drewna ma przeprawę.Jeszcze piechota jako tako i muszkieterzy ale konni wjeżdżający tyłem pod górkę wyglądają komicznie. Tak oczywiście nie muszą jeździć tamtą stronę ale warto by przemyśleć o dodaniu tam małego mostu na skraju mapy.
Przemyślcie tylko te propozycję o nic więcej nie proszę.
Co do rynku. Ciekawe rozwiązanie, tylko może być jeden problem. Czy okupowanie małego ogródka nie będzie zbyt opłacalne? Jest tam osłona murów, bardzo bliska odległość do flagi na środku i przy bramie i dość bliska, ale nieco ryzykowna droga do uliczki. Warto się zastanowić, ale wydaje mi się, że usuwanie części murów dla szybszego dotarcia tam (pomysł Walkera) byłby zbyt dużym ukłonem wobec drużyny respiacej się przy kościele.
Co do Skraju Lasu wydaje mi się to bezużyteczna zmiana, ale może sobie być. Ja i tak wolałbym iść brzegiem, żeby lepiej się schować.
Co do pagórkowatej ( pomysł Lampasa) to dziwnie by to chyba wyglądało. Ale lekkie zmodyfikowanie i wydłużenie rowu przy moście byłoby ok i nie byłoby takie inwazyjne. Może ewentualnie jakaś studnia czy coś na środku mapy gdzie możnaby się schować w drodze do meczetu z domku na środku i odwrotnie.
Offline