Nie jesteś zalogowany na forum.
Wedle raportu z przedsezonowego posiedzenia rady ligi, wraz z XVIII sezonem zmianie uległ system rozgrywek. Z uwagi na niekiedy sporą chwiejność zespołów ligowych pod względem kadrowym jak i przeważnie mocno wyrównany poziom klanów mieszczących się w górnej części tabeli, zdecydowaliśmy się na uzupełnienie standardowego systemu rozgrywki o tzw. "rundę mistrzowską", stanowiącą namiastkę rundy rewanżowej której ewentualne wprowadzenie uznaliśmy za ruch nieprzystający do realiów naszej społeczności i zanadto wydłużający sezon.
ENG
According to the report from the league's pre-season meeting, along with the XVIII season, the system of games changed. Due to the sometimes large uncertainty of the league teams in terms of staff and the largely balanced level of clans in the upper part of the table, we decided to supplement the standard system of the game with the so-called. "championship round", which is a substitute for the rematch round, the possible introduction of which we considered to be a movement that does not match the realities of our community and which is lengthening the season for too long.
Czym jest "Runda Mistrzowska"?
Runda Mistrzowska stanowi finalny etap sezonu, w którym zespoły plasujące się w pierwszej czwórce tabeli ligowej rozgrywają między sobą dodatkowe mecze rewanżowe. Mecze te odbywają się na standardowych zasadach, a punkty w nich zdobyte mają taką samą wagę jak ma to miejsce w skali całego sezonu. W taki sam sposób podliczana jest również punktacja końcowa - zespoły przystępują do rundy mistrzowskiej z zapleczem uzbieranych wcześniej punktów. Ich ilość nie zostaje zresetowana ani wyrównana!. Jedyną rzeczą, jaka ulega zmianie na tym etapie jest bilans wybranych map, który zostaje wyzerowany. Oznacza to, iż wszystkie wybrane wcześniej mapy zostają ponownie udostępnione do gry. Grupa mistrzowska trwa 3 kolejki, a obraz tabeli ligowej po jej zakończeniu stanowi rezultat końcowy rozgrywek.
ENG
What is the "Champions Round"?
The Champions Round is the final stage of the season, in which the teams in the top four of the league table play additional rematch matches. These matches are held on standard rules, and the points scored in them have the same weight as it is in the whole season. In the same way, the final score is also counted - the teams join the championship round with the back-up of points collected earlier. Their quantity is not reset or even! The map balance is not reset. The championship group takes 3 rounds, and the image of the league table after its completion is the final result of the games.
Kolejność rozgrywania meczy.
Kolejność w jakiej pierwsze 4 zespoły grają między sobą determinowana jest przez zajmowaną przezeń w tabeli pozycję w chwili rozpoczęcia rundy. Schemat przedstawia się następująco:
ENG
The order in which matches are played:
The order in which the first 4 teams play with each other is determined by the position in the table in the table at the start of the round. The scheme is as follows:
Grupa Mistrzowska - Kolejka (Master Group - Queue)#1
1 vs. 3
2 vs. 4
Grupa Mistrzowska - Kolejka(Master Group - Queue)#2
2 vs. 3
1 vs. 4
Grupa Mistrzowska - Kolejka(Master Group - Queue)#3
1 vs. 2
3 vs. 4
"Wina Alexa"
Offline
Pozwolę sobie zapytać o parę rzeczy z tym związanych.
Jak wiadomo dywizja B zakończyła już zasadniczą rundę. Nasuwa się pytanie dotyczące terminów rozegrania rundy "mistrzowskiej". Kiedy mają odbyć się poszczególne fazy (kolejki)? Tutaj wypadałoby podać dokładne daty poszczególnych spotkań. Kolejna sprawa dotyczy frakcji. Czy tak jak w rundzie zasadniczej będą one losowane? Jeżeli tak, to kiedy można spodziewać się tego typu rozpiski? Jeżeli nie będą one przydzielone według powyższego sposobu, to na jakich zasadach ma się to odbyć? Chciałem jeszcze zapytać o skutek jaki przyniesie końcowy rezultat fazy mistrzowskiej. W dywizji A jest to raczej zrozumiałe i zespół zdobywa tytuł mistrza ligi XVIII sezonu (czy coś takiego). Czy w dywizji B będą jakieś profity związane z zajęciem danego miejsca? Wiadomo, że każdy zespół z dywizji B chciałby zmierzyć się w następnym sezonie z najlepszymi zespołami całej ligi (czyt. dywizji A). Chodzi mi o to, czy zespół dostanie możliwość awansu do dywizji A poprzez jakieś dodatkowe mecze? Kończąc, czy zespoły nie będące w żadnej grupie mistrzowskiej kończą sezon po rundzie zasadniczej, czy może są przewidziane jakieś dodatkowe atrakcje dla tych zespołów?
Postanowiłem napisać ten post, aby wyjaśnić niepewności, które chyba nie tylko mnie "dręczą". Proszę Radę Ligi o wyjaśnienie powyższych zapytań. Z góry dziękuję za szybką odpowiedź!
PS: Miało być krótko, a wyszło jak zawsze.
Offline
Moim zdaniem fajniej by było jakby jednak mapy nie były resetowane. Na 3 kolejki każdy klan ma jeszcze wystarczająco dużo map do wyboru przez co rozgrywka byłaby o wiele ciekawsza niż z resetami. Wydaje mi się że po resetach po prostu skończy się to tak że np. klan 1 pokonał klan 2 ze znaczną przewagą punktową na mapie, którą wybrał więc na 90% zrobi to samo w rundzie mistrzowskiej i wybierze tę samą mapę. Według mnie trochę się to mija z celem, ale to tylko moja opinia. Może ktoś się wypowie co o tym sądzi?
Offline
W sumie bez resetowania map mogłoby być ciekawie, zapewne przy resetowaniu powtórzą się te same mapy na konkretny klan.
Offline
Zgadzam się z tą decyzją. Bez resetowania map byłoby o wiele lepiej
Offline
Bez resetowania byłoby dobrze
Offline
W teorii najsłabszy klan dywizji A powinien spaść do B, Najlepszy z B awansować do A, a przedostatni z A i wicelider B powinny grać baraże. Tylko no właśnie, w teorii. W praktyce różnica poziomów między zespołami z dywizji A a B wydaje się dosyć znaczna więc nie wiem czy taka zagrywka nie mijała by się przypadkiem z celem
Offline
Co to za poeebana zasady? jezeli to ma byc kolejna faza ligi, to zapominamy przeciez o tych pkt co były wczesniej, i 4 klany walcza o mistrza...
Tak samo kazdy z kazdym, liga w lidze powstaje??
Skad wy te pomysły braliscie...chyba z dupy
Offline
W sumie powinno tak być
Offline
Lampas ja osobiście też nie jestem za pomysłem RM. Według mnie powinniśmy bardziej się skupić na kilku problemach które wyszyły przy tych rozgrywkach i zakończyć temat tu i teraz zamiast niepotrzebnie przeciągać przez kolejne 3 tyg jakie zajmnie nam RM.
Offline
Jak dla mnie z tym RM dobry pomysł ale te pkt powinny być resetowane
Offline
Były spotkania przed sezonem, na które każdy miał prawo przyjść i wyrazić swoją propozycję/zastrzeżenie. Był inny pomysł rozwiązania, ale przyjęty został ten, dlatego tak jak wyżej Tomorrow napisał nie skupiajmy się teraz na tym czy to dobre czy złe, ale na tym jak ma zostać to rozegrane.
Offline
Jezeli pkt mają nie byc resetowane, to nie powinno sie nazywac runda mistrzowska, a po prostu nadal liga...
tak samo powinny wszystkie klany grac rewanze, skoro pkt zostają, organizacja turnieju na poziomie podstawówki, nie wiem gdzie wy cos takiego widzielisie, ze do kolejnej fazy przechodzi sie ze starrymi pkt, to taki 4 klan który sie załaapie, wygrywajac nawet 2 mecze i tak nie ma szans na wygranie tego, bo mu pkt nie starczy
Offline
Etykieta językowa widzę jak zawsze na wysokim poziomie u kolegi. Skoro to jest poziom podstawówki to na jakim była ta wasza śmieszna liga, która nawet nie dotrwała do końca ? Moim zdaniem RM powinna mieć oddzielną punktacje tzn. 4 klany maja zerową punktację i ten kto zdobędzie najwięcej punktów w tych 3 kolejkach wygrywa ligę.
Offline
Jak zawsze rychło w czas z pretensjami. 26.02 była rada na której została przegłosowana runda mistrzowska, taka w której 4 pierwsze klany z swoimi punktami uzbieranymi w trakcie sezonu. Tutaj w Newsach zostało to wrzucone:
,,3.Został wprowadzony system mistrzowski według pomysłu Alexa. System mistrzowski objawiałby się kontynuacją rozgrywek dla czterech pierwszych klanów tuż po zakończeniu standardowej fazy ligowej. Cztery klany widniejące u góry w tabeli zostaną zobowiązane do rozegrania meczy rozstrzygających, w których wynik meczu oraz bilans punktowy standardowej kolejki pełniłby rolę w wyłonieniu zwycięzcy Sezonu XVIII. Spodziewamy się wykorzystania nadzwyczajnych taktyk oraz trzymających w napięciu rozgrywek u każdego z klanów. ''
Więc teraz wasze pretensje są lekko spóźnione. Ja osobiście głosowałem aby zrobić rundę rewanżową dla wszystkich ale zostałem przegłosowany. Jak ruszy następny sezon zapewne będzie Rada na której będziecie mogli przedstawić wasze pomysły na przyszły sezon.
Offline
Wez przytkaj tam z wasza rade, wasza rada tytus alex twiniu strzelec ohohohoho zajebista raada, i tak nic nie ugracie a nadal sie meczycie na tych meczach
Offline
Nie no, na tym spotkaniu było znacznie więcej osób, sam pamiętam że głosowałem ;v
A w takiej rundzie mistrzowskiej, na tych zasadach, dalej ma się szansę ugrać 9 punktów, może czwarty zespół ma małe szanse na mistrza, ale walka o mistrza dalej się toczy
Offline
Nie ma to jak mówić o werdykcie jeszcze nierozegranych meczy. Bardzo konstruktywna wypowiedź, muszę przyznać. Poza tym, temat rundy mistrzowskiej nie został omówiony przez 4 Radnych, lecz przez Przedstawicieli oraz Radnych. Dodatkowo, jak wskazuje zapis ,,(…)3.Został wprowadzony system mistrzowski według pomysłu Alexa…" to oznacza, że reszta Radnych nie odpowiada za organizację tego systemu. Chyba ci się pomylił kierunek krytyki. Jak widać, Alex potrzebuje więcej czasu na to.
Offline
W takim razie jak ci nic nie odpowiada to nie graj i tyle, a nie wieczne pretensje i chamstwo w twoich wypowiedziach. Zrób coś, zorganizuj zobaczymy jak sobie poradzisz. A nie zapomniałem, ty tylko potrafisz hejtować wszystko. Jesteś skończonym hipokrytą bo nic ci się nie podoba a i tak uczestniczysz w tej lidze.
Offline
Bo lubie bez zadneo wysiłku, lać takich jak wy, co sie srają na ts podczas meczy, a i tak przegrywaja hahaha
Offline
Czytając te posty, wpadłem na taki pomysł, by nie pozostawiać punktów z wcześniejszej fazy ligi, ale w pewnym sensie wynagrodzić wysiłek klanowi 1. i 2. w tabeli przed fazą mistrzowską. Być może dobrą koncepcją byłoby wprowadzenie 3 punktów dla drużyny 1. i 1 punkt dla drużyny drugiej. Wtedy 3 wygrane mecze zapewniają mistrzostwo drużynie 1. po fazie ligowej i potwierdzają ich dominację, zaś, gdy powinie im się raz noga i przegrają, te 3 punkty ratują ich przed zupełną porażką po zagraniu najlepiej w fazie ligowej. Z drugiej strony, drużyna z jednym dodatkowym punktem potrzebuje 3 wygranych meczów do mistrzostwa (wtedy gromadzą 10 punktów, więc i tak wyprzedzą drużynę pierwszą z premią 3 punktową). Jest to tylko taka myśl, mogąca ukierunkować kolejne rady. Nie rozważałem wszystkich możliwości w takim systemie, po prostu jest to moja propozycja, która nagradza wysiłek 1. i 2. drużyny i nie dyskwalifikuje 3. i 4.
Offline
Co to za poeebana zasady? jezeli to ma byc kolejna faza ligi, to zapominamy przeciez o tych pkt co były wczesniej, i 4 klany walcza o mistrza...
Tak samo kazdy z kazdym, liga w lidze powstaje??
Skad wy te pomysły braliscie...chyba z dupy
Spieszę z tłumaczeniem, raz jeszcze, specjalnie dla ciebie jak krowie na miedzy...
Otóż, RM jest substytutem "rundy rewanżowej", która jest naturalną częścią każdej "profesjonalnej ligi". Odbywa się DOKŁADNIE na tej samej zasadzie, z tą jedynie różnicą, że ogranicza liczbę spotkań w drugiej tercji do części najistotniejszej, tzn. wyłonienia mistrza spośród górnej części tabeli. Oczywiście że wciąż jest to "liga", runda mistrzowska nie wypiera tej nazwy, stanowi jedną z jej części.
Dlaczego tak?
1. Podział na 2 dywizje znacznie zmniejszył liczbę zespołów, a więc także i kolejek.
2. LDP nie jest ligą "zawodową". Klany nie zarabiają, nie mają budżetu (co najwyżej na TS'a), gracze nie dostają za to pieniędzy, nie mają podpisanych kontraktów. Sprawia to, że zespoły tutaj rywalizujące są relatywnie niestałe. Zespół, grający w pierwszej kolejce z klanem "X" może mierzyć się z zupełnie innym teamem, niż zespół grający z klanem "X" w kolejce ostatniej, bo akurat klan się posypał, bo kilku najlepszych graczy było akurat na melanżu, bo gracz "Z" fochnął się akurat na lidera, przez co gracz "y" i "j" też nie przyszli. Wszyscy to znamy. Dlatego jakaś forma rewanżu jest w tych realiach jak najbardziej wskazana.
3. Układ sił jest taki, że klany możemy podzielić grubą krechą na 2 kategorie, wewnątrz których są one bardzo zbliżone poziomem do siebie. Jednocześnie, w sytuacji w której liga trwa 8-10 kolejek, kiepski start potrafi praktycznie pozbawić szans na mistrzostwo zespołu, który teoretycznie wciąż byłby w stanie się o nie bić. Wydzielenie "elity' w postaci pierwszej 4'ki sprawia, że udział takowych wciąż ma z ich punktu widzenia sens, mają cel, jeśli nie od razu 1'sze miejsce, to przynajmniej mogą się bić o 4'te, a wtedy wciąż są w grze.
Podsumowując
Liga stanowi najlepszą strukturę do weryfikacji poziomu zespołów, ponieważ w sposób prosty ukazuje formę klanu na przestrzeni całego sezonu i na tle wszystkich innych zespołów. Dlatego też wszelkie kombinowanie z resetowaniem punktów czy wprowadzaniem finiszu w postaci pucharowej odbiera temu wszystkiemu sens. Zaznaczam raz jeszcze, wszystko odbywa się dokładnie na tej samej zasadzie co w każdej innej lidze, z tą jedynie różnicą, że po dokonaniu podziału na zespoły walczące o mistrzostwo i "utrzymanie", jaki z grubsza krystalizuje nam się po rozegraniu 1'szej rundy, minimalizujemy czas do minimum skupiając się na najistotniejszym. Dlaczego? Bo w przeciwnym razie trwało by to za długo. Jak już wspominałem, nie mamy tutaj do czynienia z zespołami profesjonalnymi. Choć jako radni staramy się temu zaradzać, nie mamy żadnej gwarancji że dany klan nie wykruszy się w trakcie sezonu. Nawet w standardowym trybie końcówka zawsze wymaga od nas nieco większego nakładu pracy, bo zawsze z czasem tworzy się mniejszy lub większy bałagan, który niekontrolowany może rozsadzić ligę. Trzeba mieć odrobinę pokory i zdrowego rozsądku, aby to dojrzeć, a tobie niestety tego brakuje (podobnie jak umiejętności czytania ze zrozumieniem...). 18-20+ Kolejek to w tych realiach zdecydowanie za długo. Dlatego właśnie RM idealnie to wszystko balansuje. Wyznacza optymalną długość rozgrywek, niweluje prawdopodobieństwo do zbyt szybkiego przesądzenia wyniku ligi, a jednocześnie nikogo "nie krzywdzi" i nie wprowadza sztucznej struktury, w której zwycięzca byłby wyłaniany w skutek jakiejś skomplikowanej inżynierii, czyjegoś "widzi mi się".
Kretyńskie komentarze - kwiatek na koniec...
Jezeli pkt mają nie byc resetowane, to nie powinno sie nazywac runda mistrzowska, a po prostu nadal liga...
tak samo powinny wszystkie klany grac rewanze, skoro pkt zostają, organizacja turnieju na poziomie podstawówki, nie wiem gdzie wy cos takiego widzielisie, ze do kolejnej fazy przechodzi sie ze starrymi pkt, to taki 4 klan który sie załaapie, wygrywajac nawet 2 mecze i tak nie ma szans na wygranie tego, bo mu pkt nie starczy
Do wszystkich zawartych w powyższym wątpliwości już się chyba odniosłem, pozostaje mi tylko uświadomić kolegę, że projekt ten nie jest bynajmniej naszego autorstwa. Otóż wyobraź sobie, że tego typu rozwiązania były/są stosowane w "zawodowych" ligach na świecie, w tym również piłkarskich. Przykładem najbliższym jest nasza rodzima liga, w której kilka lat temu coś podobnego obowiązywało, nie wiem jak jest z tym teraz. Jeśli podmioty, które zarabiają i obracają grubymi milionami są dla ciebie na poziomie podstawówki, to serdecznie ci gratuluję i podziwiam zarazem. Ciekaw jestem tylko, czego wielkiego ty w życiu dokonałeś? Bo coś mi się zdaje (biorąc pod uwagę całokształt) że do tej "podstawówki" to ty jeszcze długo nie dorośniesz. O tym, że samemu nie chciało ci się ruszyć tyłka na radę kiedy było to omawiane nawet nie wspomnę.
Jeszcze tak na marginesie Lampas, koledzy tutaj okazują dużo cierpliwości, ale ja robiąc tu za tego "złego" nie będę powielał tej postawy. Każdy ma prawo do wyrażenia swojego zdania, ale jeśli myślisz że będziesz tu wciąż cwaniaczył i obrażał wszystkich wokoło, to jesteś w błędzie. Na tego typu toksyczne zachowania nie będzie tu więcej miejsca. Wszyscy jesteśmy tutaj dla przyjemności. Masz prawo do swojej opinii, ale wyzywać możesz u siebie na TS'ie, jeśli komuś się na tyle w życiu nudzi że ma ochotę cię słuchać. Na pewno nie tutaj. Masz zmienić retorykę. Przyjmiesz to w końcu do wiadomości, albo się pożegnamy.
PS: Zapoznałem się z resztą komentarzy i dzisiaj się do nich odniosę, kiedy będę miał chwilę. Zastanawia mnie natomiast, co na temat resetowania bilansu map myślą inni? Też uważam, że brak tego byłby ciekawym rozwiązaniem, ale wyszliśmy wcześniej z założenia, że większości może się to nie spodobać.
"Wina Alexa"
Offline
Szybkie podsumowanie pozostałych map w drużynach dla dywizji B.
Rynek-1 zamknięta stara
Pola-3 otwarta mapa stara
Tatarskie Miasto- 2 pół otwarta mapa stara z zmianami
Pagórkowata droga - 4 otwarta mapa stara
Stary Zamek -4 otwarta mapa stara z zmianami
Chutor-3 otwarta mapa stara
Skraj lasu - 2 otwarta mapa stara
Delta rzeki-4 otwarta mapa stara
Wioska w Ruinach - 3 zamknięta nowa
Arabskie Miasto - 3 zamknięta nowa
Jak widać większość to mapy w dość otwarte. Widoczne pozostawienie map mniej znanych graczą których praktycznie nie można spodkać na innych serwerach ( Arabskie Miasto, Wioska w ruinach).
Trzy mapy nie wybrane przez żadną drużynę : Delta rzeki, Stary zamek, Pagórkowata droga
Wiadomość dodana po 1 h 53 min 16 s:
Oczywiście przez pośpiech pominąłem kilka map wersja poprawiona:
Szybkie podsumowanie pozostałych map w drużynach dla dywizji B.
Rynek-2 zamknięta stara
Pola-3 otwarta mapa stara
Tatarskie Miasto- 2 pół otwarta mapa stara z zmianami
Arena-2 otwarta stara
Wioska nad rzeką- 2 otwarta stara
Okopy-0 zamknięta stara po zmianach
Ufortyfikowane miasto-0 pół zamknięta stara po zmianach
Leśna Droga 2 otwarta stara po zmianach
Pagórkowata droga - 4 otwarta mapa stara
Stary Zamek -4 otwarta mapa stara z zmianami
Chutor-3 otwarta mapa stara
Skraj lasu - 2 otwarta mapa stara
Delta rzeki-4 otwarta mapa stara
Wioska w Ruinach - 3 zamknięta nowa
Arabskie Miasto - 3 zamknięta nowa
Jak widać większość to mapy w dość otwarte. Widoczne pozostawienie map mniej znanych graczą których praktycznie nie można spodkać na innych serwerach ( Arabskie Miasto, Wioska w ruinach).
Trzy mapy nie wybrane przez żadną drużynę : Delta rzeki, Stary zamek, Pagórkowata droga
Ostatnio edytowany przez EX_ST_Tomorrow (2018-05-14 16:56:35)
Offline
Dlatego ja uważam, że system wybierania map został po to wprowadzony żeby rozsądnie nimi dysponować. Druga sprawa to nieznajomość czy nieumiejętność wykorzystania atutów map takich jak Stary Zamek, Delta Rzeki i Pagórkowata Droga. Jeśli na serwerze AK albo na innych bitwach gra się dziennie 20 razy Rynek i 5 innych map bo ludzie cały czas zmieniają głosowaniem, to nie dziwne, że gracze nie wiedzą jak grać.
Offline
Offline